"סוניה פרס הייתה מתקשרת באופן קבוע לשאול שאלות בהלכה"

    "הדברים האלה לא ידועים, ואני מזכיר את זה כדי שהם יעוררו עליו חסד ורחמים לפני בורא כל העולמים, שתהיה לו רפואה שלמה, שהרי אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל ימנע עצמו מן הרחמים"
    ישראל פריי 4 Comment on "סוניה פרס הייתה מתקשרת באופן קבוע לשאול שאלות בהלכה"

    רבה של מגדל העמק שיתף את מאזיני 'קול חי' ברשמיו מהביקור במיטת חוליו של הנשיא לשעבר, ובהיכרותם הקרובה מזה שנים • על קשר עם אדמו"רים, על אכזבה מפוליטיקאים, על התגייסותו לבקשות עזרה, וגם: איך כל זה גורם לקידוש ה'?

    הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א צילום: חיים ביטון
    "הדברים האלה לא ידועים, ואני מזכיר את זה כדי שהם יעוררו עליו חסד ורחמים לפני בורא כל העולמים, שתהיה לו רפואה שלמה, שהרי אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל ימנע עצמו מן הרחמים"
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של מגדל העמק וראש מוסדות מגדל אור הגאון רבי יצחקר דוד גרוסמן, העניק הערב ראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', בו שיתף את המאזינים ברשמיו מביקורו במיטת חוליו של נשיא המדינה לשעבר, כמו גם סיפורים אישיים שחווה משנות הכרות רבות וקרובות לשמעון פרס.

    "מכירים אותו כפוליטיקאי ומדינאי, אני מכיר אותו כאדם עם לב", פתח הרב גרוסמן. "הקשר שלנו היה תמיד בנושא חברה, תמיד כשפניתי אליו – מזה עשרות שנים – לעזרה לזולת, ליתומים לאסירים לאלמנות, לא הייתה פעם אחת שפניתי אליו וביקשתי עזרתו, והוא לא התגייס מיד. לא מזמן טיפלתי בשני מקרים נפרדים של ישראלים שהיו עצורים החו"ל, פניתי אליו, הוא מיד התגייס לעזור".

    הרב הוסיף: "הדברים האלה לא ידועים, ואני מזכיר את זה כדי שהם יעוררו עליו חסד ורחמים לפני בורא כל העולמים, שתהיה לו רפואה שלמה, שהרי אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל ימנע עצמו מן הרחמים. אנחנו צריכים לזכור, יש כאלה שתמיד תהיה עליהם ביקורת, תמיד צריך לזכור את תפילת הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק: 'יהי רצון שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם'. צריך לעורר זכויות ורחמים".

    בין הצדדים הפחות מוכרים באישיותו של פרס, חשף הרב כי אשתו של הנשיא לשעבר הייתה מתקשרת אליו באופן קבוע לברר שאלות הלכתיות. "מעולם לא שמעתי ממנו טרוניה על עולם התורה, או על הדרך שלנו. להפך, אם הוא היה נתקל במקרה של רב או אדמו"ר שעזר, הוא היה מתקשר להגיד לי. בשמחות שלי הוא היה מתיישב ליד אדמו"רים, חוקר ושואל. הוא ישב עם אבא, חקר על המשפחה, אהב לדבר על עולם הישיבות לפני השואה".

    הרב המשיך לדבר על הרושם שהותירה בפרס הפגישה עם החפץ חיים, על האכזבה אותה נחל מהפוליטיקאים החרדים, והתייחס גם לקריאת הרבנים לתפילה לרפואתו: "המטרה שלנו צריכה להיות קידוש ה'. הציבור הכללי לבו ער כעת לשמעון פרס, וכשהוא שומע שהרבנים קוראים להתפלל, מתעוררים בו רגשי כבוד ואהבה. בכל תנועה שאתה עושה תזכור שאתה תהיה הגורם לאהבת ה' ולכבוד לתורה".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הרב גרוסמן היקר אתה חבר של כולם ולא בורר את החברים שלך, גם על לפיד היית אומר מלים חמות "תמיד כשרציתי עזרה הוא בא והתחבק אתי" וכו'

    2. 2

      כן , זה ידוע כל הכבוד לה

    3. 1

      אין על הרב גרוסמן איזו אהבת ישראל